30 May, 2010

Normal life vs. my life

Viimasel ajal tekib järjest enam minu ja teiste "normaalsete teismeliste" vahele barjäär. Nad on peaaegu üleni vabad, kui välja arvata kool ning perekondlikud kogunemised. Mina olen tugevalt seotud balletiga.
Vahel on tekkinud selline tunne, et lõpetaks balleti ära, läheks kooli ja oleks "normaalne". Aga ma ju tean tegelikult, et kui "normaalsed teismelised" ütleme, 20 saavad, istuvad nad ikka veel enda vanemate kodus, samas kui mina olen tõenäoliselt juba kindla karjääriga välismaal. Ühesõnaga kui ma annangi hetkel suurema osa enda vabadusest balletile, siis on väga tõenäoline, et suurem osa minu ülejäänud elust on rahulik...
Ja mõnikord on tekkinud ka selline tunne, et kui ma ei suuda kunagi "normaalteismelistega" kokku sulanduda, siis ehk lõpetaks üldse kogu suhtlemise ära. Lõikaks ennast arvutimaailmast täiesti ära. Ei suhtleks enam kellegagi. Käiks lihtsalt balletikoolis, tuleks koju, õpiks, läheks magama.
....aga tegelikult ma tean, see oleks rumal mõte. Ma ei tee seda. Võib olla tilluke võimalus, et ma kohtun internetist samasugust inimest, nagu ma ise olen, ja kõik saab olema tore ja lilleline ja... Ma ei oska seda lauset lõpetada.
...sellel postitusel polnud isegi eriti mõtet. Vist.
...mul on mõtted hetkel ikka väga segi. Agh.
...ma leidsin enda MP4a üles!

11 comments:

Elina said...
This comment has been removed by the author.
Elina said...

Eksid. Enamik praeguse aja inimesi 20-sena on ülikoolide 2 või 3 aasta juures, paljud neist erialadel, mida läheb alati vaja, nagu arstindus, filoloogia, õpetamine jne - see on kindel. Baleriinina on see palju raskem, lisaks on see, et kui sinu karjäär lõppeb 35-sena, sest imelaps sa ju ei ole, siis teised saavad töötada palju pikemalt. Ok, õpetajaks saab ka, aga need palgad on kindlasti väiksemad, kui praeguste inimeste, kellest saavad arstid, omad.

Muuseas, kuidas plaanid sa välismaal hakkama saada, kui sa ühtki võõrkeelt korralikult ei oska? Ja näha on ju, et inglise keelt sa ei viitsi endale selgeks teha, miks peaks teisiti olema teiste keeltega?

Kui see nüüd karm tundub ja sa selle ära kustutad vmt, siis mõtle ise - see on tõsi. Karm küll, aga siiski tõsi.

Anonymous said...

Tõsi, Balletikarjäär kaua kesta ei saa.
"Isegi kui sa kukud pead sa poosis lõpetama!"
Ja tõesti - pärast oma karjääri pead sa leidma mingi muu ameti omale.
Pealegi, välismaale saada baleriiniks võib päris raske olla.

Kuid Lara, enamus tänapäeva noori jäävad kahjuks põhiharidusega ja lähevad supikasse.
Ülikooli jõuab siiski nukralt väike protsent.

Elina said...

Miks sa seda arvad?

:) said...

Selleks, et pääseda välismaale balletiteatrisse tööle, on vaja esitada balletivideo, mitte keeleoskuse tunnistus. Suhtlemisega saan ma aga võõrkeeles kenasti hakkama.
Pärast karjääri lõppu balletitantsijana on aga lisaks õpetajaametile võimalik tööle asuda veel repetiitori, koreograafina… Seda viimast olen ma pisut juba praktiseerinud.
Kolmanda võimalusena on mõeldav asuda 35-aastaselt uut eriala õppima, sest elu ei lõpe kolmekümnendatel. Mulle on oluline, et saaksin ennast teostada alal, mida ma armastan, kuigi see nõuab meeletuid pingutusi ning ka loobumisi.
Anonüümne, ma nõustun sinuga täiesti. Enamus noori jäävad pärast kooli lõpetamist lolli näoga ringi vahtima, leides siis hädaga näiteks kassiiri töö. Veel, Lara, miks ta seda arvab? Ma pakun, et näiteks statistikast.

Anonymous said...

Ma pakun seda sellepärast, et ma olen hiljuti põhikooli lõpetanud.
Ma ütleks, et suurem osa mu klassist ei pääsenud just väga hästi kuhugi koolidesse.
Mu praegusest klassis on sellised kes teevad töid ainult spikerdades, kui ei spikerdata, ei olda võimelised tegema tööd.
Praegune generatsioon on mage ja mõtlevaid päid, kes seda taipavad on vähe.

Elina said...

Minu sõbrad on kõik ambitsioonikad. Ma ei tea, mis luusereid teie üles korjate oma tutvusringkonda. Supiköögis btw käivad vabatahtlikud ilma raha küsimata.

:) said...

Ambitsioonikus ei vii alati sihile, sellest üksi võib väheks jääda.

Anonymous said...

Lara "Ütle, kes on su sõbrad ja ma ütlen sulle kes sina oled"
Ambitsioonikus on valgete ja peenete inimeste keeles egoism. Täpselt nagu Sulg ütles - sellest jääb üksi väheks.
Kui sa nüüd väidad, et minu tutvusringkond on luuserid, siis kahjuks või õnneks kuulud sa ka ise sinna hulka. Kas ma ütlen sulle luuser?
Supikas muide et sa tead on rahvakeeli kutseharidus keskus - vähemalt see osa sellest kuhu saab põhiharidusega.

Elina said...

o________o

väga hiljuti lugesin, et kutsekal on lihtsalt halb maine, sest vanasti oli see koht, kuhu said kõik ja kust midagi teada ei saanud, aga et viimastel aastatel on selle tase kõvasti paranenud ja sealt saad sa lihtsalt teistsuguse hariduse, kui ülikoolist. mitte halvema.

muidugi ainult ambitsioonikusest - mis, muide, ei ole egoism, vaid soov edasi pürgida takistustele vaatamata ja olgu, see on enesekeskne, aga pigem võit-võit, mitte jalamatisündroom - ei piisa, on vaja ka tööd ja annet - kõiki kolmi. ambitsioonikus lihtsalt tagab selle, et inimene proovib, mitte ei looderda läbi elu, lootes, et õnn sülle kukub.

ja anonüümne - võiks vähemalt julgust olla iseennast tunnistada. + ma ütlesin 'luuserid üles korjanud', mis tähendab, et tutvusringkonnas on vähemalt mõned - mitte kõik - luuserid. lihtne

Anonymous said...

Selleks, et sealt seda välja lugeda peab olema hiromant Lara.
Kurat, kui sealt saab võrdse hariduse, kui ülikoolist, misasja ma siia gümnaasiumisse üldse trügin?
Põhikool - supikas - töö
=
Põhikool - gümnaasium - ülikool - töö

I think not!