10 August, 2010

Internetis on alatihti igasuguseid teste. Mõned on ka niisugused, kus muuhulgas küsitakse, kui palju kellelgi sõpru on. Olen neile vastates alati mõelnud, et tõenäoliselt vastavalt inimesed sellele küsimusele äärmiselt erinevast vaatenurgast. Üks nimetab sõpradeks peaaegu kõiki klassikaaslasi, kellega ta parasjagu tülis ei ole, teine igaüht, kes suudab olla lõbusaks kaaslaseks, kolmas ehk ei ühtegi, sest nii ideaalilähedast inimest, kes tema jaoks selle mõistega kokku läheks, pole ta veel leidnudki. Ma ei teagi päris täpselt, kuhu mina kuulun, ilmselt kuskile kahe äärmuse vahele. Suuremat osa nendest, kellega ma läbi käin, nimetaksin ma pigem... kaaslasteks, sõltumata sellest, kui tihti ma nendega kokku saan, või sellest, kas ma pean neid meeldivateks või teinekord isegi tüütuteks.
Millisest hetkest alates hakkan mina kedagi sõbraks pidama? Ilmselt pean ma selleks, et kedagi sõbraks nimetada, teda juba mõnda aega tundnud olema. Olema näinud, kuidas ta käitub erinevates olukordades. Teiseks on tõepoolest minu jaoks väga oluline, et saaksin temaga kõigest rääkida, ega avastaks hiljem, et ta on kõik minu selja taga hoopis pea peale pööranud.
Millal ei saa inimesega kõigest rääkida? Siis, kui ta kuuldu, olgu moonutatult või moonutamata teistele edasi lobiseb, samuti siis, kui ta reageeringud on sedavõrd ettearvamatud, et sa tegelikult ei tea, kas julged temaga mingil teemal juttu alustada, või mitte. No ja loomulikult ka siis, kui juhtub tegemist olema inimesega, keda ei sina ega teised inimesed üldse ei huvita.
Ühe mu sõbra sõber on kunagi öelnud, et õige sõber tuleb appi isegi siis, kui aidata ei saagi. See on ka väga oluline.
Heade kaaslaste hulgas on mõni, kellega ma küllap tahaksin ka sõpruseni jõuda - just selles mõttes, nagu ülalpool kirjeldatud, aga sõpradele olen ma väga tänulik, et nad justnimelt niisugusena, nagu ma siin kõnelesin, olemas on.

6 comments:

Elina said...

Mina olen su sõber? : D

:) said...

Jah, kui sa saad ausalt kinnitada, et sa mind kunagi taga rääkinud ei ole. :]

Elina said...

Eee.. defineeri 'taga rääkima'. Ma kardan, et sulle ei meeldi vastus. Ma ju räägin sinust? :'D

:) said...

Taga rääkimise definitsioon: tegevus, mille käigus räägitakse või kirjutatakse kolmandale isikule oma kaaslasest ebameeldivaid asju, hullemas sõnastuses, kui talle endale kunagi öelda on julgetud. Samuti tegevus, mille käigus kõneldakse kolmandale isikule välja oma kaaslase niisuguseid mõtteid või eluseiku, mille puhul võib eeldada, et see on talle ebameeldiv.

:) said...

See ka, kui kolmandale isikule räägitakse kaaslase kohta asju, mis tegelikult tõde pole.

Elina said...

Aa, no siis on ok, sest me oleme nagunii üksteist väga koledasti sõimanud. :D

PS. kuule, palun, võta see word vertification siit ära, see on nii tüütu. : ))